Nejčastější chyby v E-ZAKu – manuál

Obsah manuálu:

Druhy informačních hlášení

Chyby u zadavatele

Chyby u dodavatele


Občas se při přihlášení do systému E-ZAK může objevit: "Jste přihlášen(a) jako auditor organizace! Toto oprávnění vám umožňuje nahlížet do všech údajů o všech zadávacích řízeních organizace, včetně neveřejných. Využíváním tohoto oprávnění se zavazujete zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o nichž jste se dozvěděl(a) v souvislosti se svou činností v tomto systému."


Občas bývá doplněna o: "V systému E-ZAK je přihlášena další osoba pod tímto uživatelským jménem, nebo jste se po předchozím přihlášení korektně neodhlásili, popř. jste vícenásobně použili odkaz pro dokončení registrace."


Tato zpráva má pouze informativní charakter a není na ni třeba jakkoliv reagovat.

Vícenásobné přihlášení či nekorektní odhlášení nemá na práci v E-ZAKu žádný vliv.


Druhy informačních hlášení

Nástroj E-ZAK vždy informuje uživatele pomocí barevných oznámení.


Tato oznámení mohou být modrá - tedy informační.




Pak mohou být zelená - potvrzující, že něco proběhlo správně a v pořádku.



Dále mohou být oznámení žlutá - upozorňující - tato oznámení nás často varují, že je něco v nepořádku.




A samozřejmě červená - hlásící chybu, již je třeba před dalším postupem opravit.



Chyby u zadavatele

Pokud vypisujete novou zakázku a formulář bez úprav uložíte, systém vás seznámí s údaji, které je třeba vyplnit před zahájením zakázky hláškou: 

"Není vyplněn název.

Není vyplněn stručný popis předmětu.

Není vyplněna předpokládaná hodnota.

Není vyplněno datum pro předložení nabídky.

Není nastavena žádná položka předmětu - CPV kód."


Tyto údaje se při přípravě nové zakázky vyplňují na detailu zakázky kliknutím na možnost Upravit. Později se upravují pomocí Opravného interního formuláře

Pouze položky předmětu - CPV kódy najdete na detailu zakázky v příslušném barevném bloku.



Pokud CHYBÍ SOUBORY SE ZADÁVACÍ DOKUMENTACÍ!, je třeba tyto doplnit v bloku Zadávací dokumentace.






Pokud při vypsání zakázky zvolíte hodnocení nabídek pomocí E-ZAK spolu s možností dodavatel musí zadat hodnoty kritérií při odeslání nabídky, zobrazí se na detailu zakázky:

"Pokud je nastaveno, že dodavatel musí zadat hodnoty kritérií při odeslání nabídky, pak musí být nastaveno alespoň jedno objektivní=kvantitativní hodnotící kritérium."


V takovém případě je třeba Nastavit kritéria hodnocení v bloku Hodnocení nabídek.



Pokud zahajujete zakázku výzvou, je třeba také přiřadit adresáty této výzvy v příslušném bloku. Systém hlásí:

"Není přiřazena žádná dodavatelská organizace. Dodavatele přiřadíte v bloku Oprávněné osoby za dodavatele (vyžaduje odpovídající oprávnění)." 



Pokud uzavíráte hodnocení zakázky"Před uzavřením hodnocení je nutné nastavit platné pořadí všech účastníků.".


To se nastavuje buďto v bloku Hodnocení nabídek, nebo v bloku Oprávněné osoby za dodavatele v případě, že hodnocení zakázky E-ZAKem není aktivováno.

Pokud při vyhodnocování zakázky systém hlásí, že: "K přechodu do následující fáze je nutné nejdříve uzavřít hodnotící kolo (v případě VZ na části pak hodnotící kola ve všech částech s hodnocením).", pak je třeba nejprve uzavřít hodnotící kolo v bloku Hodnocení nabídek.



"Před uzavřením hodnocení je nutné nastavit platné pořadí všech účastníků!".

To znamená, že při hodnocení zakázky je nutné všechny účastníky, kteří nepodali nabídku, či byli ze zadávacího řízení vyloučeni, odstranit z bloku Oprávněné osoby za dodavatele.

Pokud při zadávání zakázky systém zahlásí chybu: "U vybraného dodavatele je nutné provést posouzení splnění podmínek účasti v zadávacím řízení, tj. v bloku Přijaté elektronické nabídky alespoň u příslušné nabídky zkontrolovat a zaznamenat splnění požadavků.", je nutné toto provést kliknutím na ikonu zelené fajfky v bloku Přijaté elektronické nabídky.






Chyby u dodavatele

Nejčastější chybou dodavatelů je chybné přihlášení. Systém pak hlásí:

"Přihlášení se nezdařilo. Pokud jste dodavatel a máte účet na FEN.cz, použijte Přihlášení dodavatele FEN CDD (prostřednictvím Centrální databáze dodavatelů FEN). Pokud ještě nemáte v systému svůj účet nebo dokončenou registraci, zaregistrujte se.

V uživatelském jménu a heslu se rozlišují malá a velká písmena. Zkontrolujte přehození Z a Y v hesle. Pokud máte v hesle diakritiku, zkontrolujte nastavení klávesnice. Pokud jste zapomněli heslo, použijte funkci Zapomenuté heslo."


V takovém případě je třeba použít správný odkaz pro přihlášení - Centrální přihlášení dodavatele nalevo. Na tuto skutečnost je současně uživatel upozorňován modrou informační hláškou nad přihlašovacím oknem.


Častou potíží při odeslání nabídky také bývá, že dodavatel nemůže nabídku elektronicky podepsat. Systém může hlásit například: "Identifikátor testu: 99. Elektronický podpis neobsahuje úplnou certifikační cestu. Je možné, že použitý certifikát elektronického podpisu neobsahuje všechny certifikáty v certifikační cestě. The certification chain is too short. It should consist of at least 2 certificates."


V takovém případě je nutné provést správně Export elektronického podpisu, či případně nastudovat Elektronické podepisování úkonů v nástroji E-ZAK.

Při prokliku na zakázku z obdrženého e-mailu může nastat také situace, kdy namísto zobrazení detailu zakázky vyskočí hláška: "Na tuto akci nemáte dostatečná oprávnění."


Řešením může být přihlášení do systému a následné přiřazení uživatele k zakázce do bloku Oprávněné osoby za dodavatele. Toto může udělat buďto již přiřazená oprávněná osoba dodavatele, zadavatel nebo administrátor systému E-ZAK na zákaznické lince či e-mailu.



Pokud organizace dodavatele nemá v CDD FEN ověřenou registraci, nepodaří se uživateli přihlásit do systému a vyskočí chyba: "Chyba při přihlašování - Organizace dodavatele nemá v CDD provedeno ověření (stav Povolená), proto není možné provést přihlášení do E-ZAKu. Proveďte prosím nejprve ověření dodavatele v CDD."


Podrobný postup, jak ověřit identitu v Centrální databázi dodavatelů najdete v Nápovědě.

Potřebujete poradit?

Neváhejte se obrátit na naši technickou podporu:


Pondělí - Pátek - 8:00 - 17:00

Tel.: +420 538 702 719

E-mail: podpora@ezak.cz

Chcete projít E-ZAKem krok za krokem?

Podívejte se na Průvodce vypsáním zakázky zadavatelem.


PŘEJÍT NA PRŮVODCE

Chcete s námi zůstat v kontaktu? Přihlaste se k odběru našeho newsletteru.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.