Export elektronického podpisu – manuál

Pro úspěšné podepsání elektronické nabídky bez využití Java aplikace je potřeba mít platný zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu (tzv. uznávaný el. podpis), který je uložen (vyexportován) v souboru P12 nebo PFX, a to včetně úplné certifikační cesty (tj. včetně certifikátů vydávající autority).


Osobní kvalifikovaný certifikát nainstalovaný v úložišti počítače vyexportujete v systému Windows následujícím způsobem: v první řadě je potřeba otevřít certifikační manažer. 


Do vyhledávacího pole ve Windows napište: „certmgr.msc“. Objeví se ikona červeného kufříku, kterou je třeba rozkliknout.


Pro postup podepisování v systému MacOS klikněte zde.

Váš certifikát naleznete mezi Osobními certifikáty.


Vyberte platný certifikát, klikněte na něj pravým tlačítkem myši, zvolte možnost Všechny úkoly a v následném menu vyberte možnost Exportovat.

Objeví se průvodce exportem, v němž kliknete na možnost Další.

V následujícím kroku je nutné zatrhnout možnost Exportovat privátní klíč. 


Pakliže se vám nedaří tuto možnost zatrhnout, není možné tento podpis vyexportovat a je tedy třeba použít podepsání s použitím Java aplikace nebo se obrátit na vydavatele elektronického podpisu.


Volbu potvrdíte kliknutím na tlačítko Další.

V následujícím kroku je třeba zatrhnout možnost Zahrnout všechny certifikáty na cestě k certifikátu, pokud je to možné. Ostatní volby ponechte beze změny.


Volbu je třeba opět potvrdit kliknutím na tlačítko Další.

Pokračujte vytvořením hesla k certifikátu, které bude nutné zadat vždy, když budete chtít podpis použít. 


Vytvořte si heslo, potvrďte je a opět pokračujte klávesou Další.


Způsob šifrování ponechte beze změny.

Předposlední krok vás provede uložením vyexportovaného podpisu. 


Po kliknutí na tlačítko Procházet zvolte umístění souboru a pojmenujte jej. 


Potvrďte uložení klepnutím na Uložit a pokračujte na Další stránku.


Na závěr exportu se zobrazí rekapitulace. Důležitými parametry je export privátního klíče a zahrnutí všech certifikátů. 


Dokončete export kliknutím na volbu Dokončit. Následně vyskočí dialogové okno potvrzující úspěšné vyexportování vašeho certifikátu.

Potřebujete poradit?

Neváhejte se obrátit na naši technickou podporu:


Pondělí - Pátek - 8:00 - 17:00

Tel.: +420 538 702 719

E-mail: podpora@ezak.cz

Chcete více informací o této funkci?

PŘEJÍT NA POPIS FUNKCE