Tato volba se používá v případech, kdy zadavatel potřebuje zakázku vrátit do předchozí fáze:
změna fáze z Hodnocení zpět do Příjem nabídek (změnila se lhůta pro podání nabídky, ale mezitím se už zakázka automaticky posunula do fáze Hodnocení) – POZOR: nelze vrátit pokud již byly otevřeny el. nabídky/žádosti o účast,
změna fáze ze Zadáno do Vyhodnoceno a dál až do Hodnocení (např. když je potřeba upravit hodnocení),
změna fáze ze Zrušeno zpět do fáze před zrušením.
Nestandardní situace lze také použít v případech nutnosti a změnit tak režim veřejné zakázky (z podlimitního na nadlimitní nebo malého rozsahu).
Dále lze pomocí volby Nestandardní situace skrýt zakázku na profilu zadavatele.
Oprávnění mohou používat pouze kompetentní osoby.
Všechny změny je třeba vždy provádět po důkladném zvážení.
Všechny kroky jsou zaznamenány v auditní stopě a zadavatel si je musí obhájit.
Volba pro řešení nestandardních situací je umístěna nahoře nad detailem zakázky.
Nejprve si nastavte oprávnění řešit nestandardní situace v bloku Oprávněné osoby za zadavatele.